Direktlänk till inlägg 20 september 2010

dessa människor bär mig...

Av uppikamp - 20 september 2010 13:06

idag var jag till kuratorn o pratade..de känns så skönt. Jag tycker vi fick bra kontakt på en gång och det känns som hon kan ta mig på ett bra sätt. Hon stöttar mig så att jag klarar att prata om det mkt svåra som varit. Känndes så skönt att få höra att de är bra för mig att få prata ut och inte gå runt o bära på sakerna själva. För prata jag inte med andra så försöker man hjälpa sig själv och å kan man inte alltid tänka så klart själv och då kan de bli så fel.

Jag känner en så stor lättnad av att höra att jag är hård mot mig själv och straffar mig.. Känns bra att veta att när jag pratar om det som jag bär på så lättar skammen, och skammen är tung att bära.

Många gånger då jag tror att nån ska tycka si eller så om mig så är det vad jag själv tycker om mig. Känns som att det är viktigt för mig att jag är medveten om det så kanske  de dyker upp i minet hos mig och kan då avvika från de tankarna.

Min kille är världens bästa, jag förstår inte hur han kan med mig så bra, han orkar lyssna och stötta mig. Jag måste prata med honom så han et om vad jag tänker och känner. Och han har sagt nu varje gång jag blir ensam hemma att; blir de så att du mår dåligt så ska du ringa mig o prata, du får inte tänka å att du stör mig. Mår du dåligt så måste du få prata och få ut de. Känns så skönt att ha honom, och han ha rätt, jag måste tänka så. För det hjälper att få tömma ut de som känns dåligt och jag känner mig trygg när jag få höra hans röst.

JAG ÄLSKAR DIG HÖGT MIN ÄLSKADE!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av uppikamp - 12 mars 2013 23:30

Först sån ilska,sedan så ledsen,sedan ångest, sedan är det helt tomt..kan de vara gubben som påminner om min morfar som gräver fram gamla minnen. Flickan i mig är mycket rädd för honom, men jag är en kvinna nu och agerar därefter, så det är ju ingen ...

Av uppikamp - 21 december 2012 15:35

Vi har flyttat in på övre våningen i vårt nya hus. Det händer hela tiden en massa positiva saker i mitt liv och jag har det jättebra. MEN, ja ett stort men. Jag är nere, ingen livslust. Jag koncentrera mig väldigt mycket på det negativa i livet. Har ...

Av uppikamp - 20 november 2012 11:05

Jag vet inte.....min samtalsterapeut säger att jag alltid säger så när jag mår dåligt. Och det kan ju vara sant, de är ju så jag känner....JAG VET INTE, men jag mår dåligt, känns bara tomt i mig och jag känner mig så osäker just nu på vad jag ska tro...

Av uppikamp - 22 juni 2011 12:10

Sitter framför datorn och hör på musik. Borde egentligen göra annat, har så mkt att göra. Nååå de blir som det blir. Jag mår bra nu för tiden, tar medicin varje dag och de behöver jag allra helst nu när jag e gravid. Graviditeten går så otroligt br...

Av uppikamp - 19 mars 2011 22:26

Väntar barn med min pojkvän och allt känns så roligt och spännande, ser framemot att få barnet. Men samtidigt så är min kropp och mitt psyke så misshandlat att jag känner att jag inte orkar längre. Att kämpa emot varje dag. Ignorera ångesten som sätt...

Ovido - Quiz & Flashcards