Alla inlägg under mars 2011

Av uppikamp - 19 mars 2011 22:26

Väntar barn med min pojkvän och allt känns så roligt och spännande, ser framemot att få barnet. Men samtidigt så är min kropp och mitt psyke så misshandlat att jag känner att jag inte orkar längre. Att kämpa emot varje dag. Ignorera ångesten som sätter sig som en dimma runt hela livet, gör så att jag känner att jag inte lever med i mitt liv fullt ut. Kroppen som ger mig såna äckelkänslor så jag inte står ut, kommer bara plötsligt och sköljer över mig så intensivt och hårt att jag inte vet vad jag ska ta vägen med mig själv, har då ingenstans att fly.

Just nu är hela kroppen på helspänn, beredd att fly när som helst, är så lättretlig, lättskrämd och känslig.Vet inte vad jag ska göra, bara reagerar och orkar inte med det. Känner bara, låt mig vara ifred, men ändå vill jag inte vara ensam för då blir allt bara ännu värre.

Ja vad ska man göra. Låta de vara och fara förbi, om de nu gör det!!!

Skapa flashcards