Alla inlägg under december 2012

Av uppikamp - 21 december 2012 15:35

Vi har flyttat in på övre våningen i vårt nya hus. Det händer hela tiden en massa positiva saker i mitt liv och jag har det jättebra. MEN, ja ett stort men. Jag är nere, ingen livslust. Jag koncentrera mig väldigt mycket på det negativa i livet. Har ingen matlust, bara sug efter sötsaker. Jag hade tänkt jag skulle börja motionera nu efter att vi flyttat in. Men motiverar inte ens mig själv till det, utan tvärtom, ger mig själv skuld då jag inte gör något isåfall på huset, och då drar jag mig för att börja med promenader. Sätter mig framför datorn och går in i sybervärlden och ser på dokumentärer för att fly min egen verklighet in i andras verklighet.

Men nu har jag bestämt mig att ta mig ur det här!! Det är ingen annan än jag själv som kan göra något åt detta!!

Jag har gått ner 14 kilo sedan jag fick min lilla son och allt gick så bra, till för två månader sedan, då släppte jag allt.

Jag tröstäter, är ledsen ävenfast jagkänner att jag inte har något att vara ledsen över.

det här skall jag göra nu.

Ta tag i problemen och lösa dem, inte bara i tanke utan också i handling!

Börja ta promenader minst 2ggr i veckan.

Ta min medicin varje dag.

Äta regelbundet



Ovido - Quiz & Flashcards