Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

livets stora gåtor...

Av uppikamp - 7 januari 2010 11:24

Nu ha jag kunnat hålla mig ifrån att snacka sex m killar och ta bilder av mig, men jag är hela tiden livrädd att jag ska falla dit. Ibland känner jag att de är lika att jag inte alls snackar m killar och i andra stunder känner jag att de inte spelar någon roll de e väl lika o fortsätta i samma bana när jag inte kan något annat. Men jag kan ju annat, de ser jag ju, jag kan ju messa och prata i telefon om annat än om sex, så jag kan ju och det duger!!! Jag är en människa med en massa kunskaper, tankar, känslor mm mm!! Men jag diskvalifisierar mig själv hela tiden, därför att han ha fått mig att KÄNNA så, där ha jag en känsla, jag är alltså en MÄNNISKA!!! Just nu känner jag mig så leds på mig själv!!!

Jag ha börjat snacka m en kille på nätet som verkar mkt trevlig och vettig, det går så bra o prata m han, även fast jag är livrädd att han ska börja snacka snusk och det ha han märkt förstår jag. Han fråga mig om jag va rädd om det var det han skulle fråga mig, men jag kunde inte erkänna för honom d, nää sa jag. Ja nog e man då knäpp!! Nu när jag ha kontakt m honom är jag hela tiden livrädd att han bara är ute efter sex och att han låtsas, men ändå tro jag honom d han visar att han e intresserad av annat o se vem jag är. Vi ha tänkt o träffas i verkligheten, jag vill verkligen se han, se vem han är. Hur han ser ut och hurdan han är. Men samtidigt är jag livrädd, tänk om han döljer något hemskt där bakom och våldtar mig. Men jag få söka stöd av mina vänner och mina syskon, så ska jag nog klara av d, måste prata m dem.

Jag vet inte samtidigt som jag vill de här så är jag hela tiden rädd, livrädd!! Tänker ibland att jag kanske inte är beredd för det här. Jag vet inte, men jag vet att jag måste ha kontakt med killar för det vill jag, de e intressant och jag gillar dem. Men jag tror de är rädslan som får mig att dra mig tillbaka, mina erfarenheter gör så att jag är så rädd, därför behöver jag ha kontakt med dem på ett sånt sätt så att jag få andra erfarenheter. Sedan om jag få kontokt med fel sorts kille då ska jag avbryta, men de e inte så lätt när självkänslan är så låg och fel sorts killar spelar på dem. Men så fort jag känner att det inte känns bra, då ska jag avbryta. Så måste jag göra, för jag är värd att ha det bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av uppikamp - 12 mars 2013 23:30

Först sån ilska,sedan så ledsen,sedan ångest, sedan är det helt tomt..kan de vara gubben som påminner om min morfar som gräver fram gamla minnen. Flickan i mig är mycket rädd för honom, men jag är en kvinna nu och agerar därefter, så det är ju ingen ...

Av uppikamp - 21 december 2012 15:35

Vi har flyttat in på övre våningen i vårt nya hus. Det händer hela tiden en massa positiva saker i mitt liv och jag har det jättebra. MEN, ja ett stort men. Jag är nere, ingen livslust. Jag koncentrera mig väldigt mycket på det negativa i livet. Har ...

Av uppikamp - 20 november 2012 11:05

Jag vet inte.....min samtalsterapeut säger att jag alltid säger så när jag mår dåligt. Och det kan ju vara sant, de är ju så jag känner....JAG VET INTE, men jag mår dåligt, känns bara tomt i mig och jag känner mig så osäker just nu på vad jag ska tro...

Av uppikamp - 22 juni 2011 12:10

Sitter framför datorn och hör på musik. Borde egentligen göra annat, har så mkt att göra. Nååå de blir som det blir. Jag mår bra nu för tiden, tar medicin varje dag och de behöver jag allra helst nu när jag e gravid. Graviditeten går så otroligt br...

Av uppikamp - 19 mars 2011 22:26

Väntar barn med min pojkvän och allt känns så roligt och spännande, ser framemot att få barnet. Men samtidigt så är min kropp och mitt psyke så misshandlat att jag känner att jag inte orkar längre. Att kämpa emot varje dag. Ignorera ångesten som sätt...

Ovido - Quiz & Flashcards