Alla inlägg den 29 november 2009

Av uppikamp - 29 november 2009 23:01

Jag tycker att jag ha en liten svacka nu med att tillfredställa mig, det är något som känns fel. Ha just nu också mindre lust, få kämpa med lusten. Jag anser det mycket viktigt för mitt välmåendes skull. Dels ger det måbra hormoner, dels är det ett sätt att bry sig om sig själv och göra något som är skönt och bra åt mig själv, sedan något som är väldigt viktigt är att jag lär känna mig själv och min kropp. Men så är det någon känsla som inte känns bra, jag funderar vad det är, nå men de kommer fram och går över det vet jag, men få analysera. Men den känslan gör ofta så att jag avbryter och känner att det inte är någon idé, de är som att jag ger upp då, därför känns det så viktigt att få bort känslan.

Nu sist när jag tilfredställde mig, så gick de bra, men då när jag fantiserar om en snygg kille som finns i verkligheten så finns känslan där att det kanske ändå inte är så bra för mig att göra det. Eftersom jag ha en skev självbild, där jag endast ser mig som ett sexredskap och att inte killar alls kan se något annat hos mig. Då blir jag lite orolig om den självbilden förstärks även när jag bara fantiserar, för jag vill få bort den känslan och den bilden av mig själv, och sedan är jag orolig att jag ska få den känslan att den här killen bara ser mig som ett sexobjekt.

Nå jag får prata med min kurator om de, men sex vet jag att jag inte kan ha förrän jag känner en kille bättre och att jag ha fått bekräftat att den här killen ser något annat hos mig än min kropp, den dagen jag får den erfarenheten så tror jag att det blir ett rejält uppsving för min självkänsla och självbild.Men jag märker att jag lätt faller dit, ger en kille mig en invit på sex, så är det som något händer med mig. Här en dag så var det en kille som ville och jag som sa att jag ville, men sedan kände jag bara att de går ju inte, även fast jag hade kunnat tänka mig att ha ett ligg med honom. Nej, de går inte känner jag, eftersom jag känner direkt när en kille visar ngt intresse för mig så känner jag att de e kroppen dom e intresserade utav. Och när ngn kille vill ha sex med mig så blir det som bekräftat att jag bara e en kropp. Därför har jag bestämt mig nu för att tacka nej till sex, även fast jag hade velat ha sex. Och sätta allt krut på att kämpa med att kunna snacka med killar om ytliga saker bara, även fast dom e singlar o snygga. För om jag gör så då får jag min självbild ändrad på så sätt att de blir bekräftat att killar kan va intresserad utav mig på annat sätt än av bara sex.

Ovido - Quiz & Flashcards