Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Jag har ett bra liv!!!!

Av uppikamp - 27 maj 2009 20:43

Hojja allt känns så bra just nu. Jag ha fått lägenheten städad, jag ha fått håret klippt, sköööönt!!! Vad jag har varit duktig, nu ha jag tagit hand om mig. Känner mig så ren och fräsch nu!!! Men blöder gör jag fortfarande, nå men inte så mycket nå mer.

Idag har jag ringt en gammal klasskompis och bett om ursäkt, det känns bra nu. Men funderar ändå om det var för hastigt beslut. Varför måste jag börja tänka så, varför måste jag alltid ha med att det kan också vara något negativt. Nej det var nog bra att jag bad om ursäkt!!! Det brukar oftast vara så. Nu är det nog den där förstöraren som börjar äta mig från ett annat håll där inne. Förstår inte riktigt vad den där förstöraren är för något, som hela tiden klankar ner mig. Som hela tiden ser att allt jag gör är fel. Undra om det är den dåliga självkänslan. Kanske.

Nu ska jag strunta i förstörarens ord och ge den en käftsmäll, skriver upp alla bra saker jag gjort idag.

BRA SAKER JAG GJORT IDAG:

-ätit frukost

-jobbat

-pratat på arbetsplatsträffen

-varit hos frissan

-duschat

-rakat mig

-dammtorkat

.diskat

-ätit lunch

-lagat middag

-ringt och kollat upp lägenhets annonser, ska flytta

-ringt gammal klasskompis och bett om ursäkt

-haft en kompis på besök o druckit kaffe med henne

-städat toaletten

HALLÅ BÄTTRE KAN DE INTE BLI!!!

Nu gör jag för mycket, för att jag känner att jag måste göra mer för att vara tillräcklig!

Men ändå samtidigt känner jag att det här är jättebra. Så här kan man göra ibland. Men det behöver inte vara så här mycket varje dag för att vara bra.


Jag är bra som jag är!!!

Nu ska jag lämna denna data för att ge mig av någonstans, ids inte sitta instängd här mer!!!


Må så gott alla där ute i världen!!!!


EN sak har jag lovat mig! Jag ska strida för mitt liv. Jag vägrar att vara tyst!! Min dröm är att när jag blir starkare skall jag inte tystna, utan fortsätta att prata, skall strida emot alla pedofiler, dom ska inte få handla ifred!!!! Jag ska ha föreläsningar, sprida info på nätet. Det är min dröm. Mig ska dom inte kunna tysta! Nej jag vägrar!! Jag har överlevt och valt att leva och vill stärka andra att göra det med min erfarenhet.


Hoppas min dröm blir verklighet!!!!

Men om inte, så ha jag i alla fall haft en bra dröm om mitt liv, och den är jag stolt över!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av uppikamp - 12 mars 2013 23:30

Först sån ilska,sedan så ledsen,sedan ångest, sedan är det helt tomt..kan de vara gubben som påminner om min morfar som gräver fram gamla minnen. Flickan i mig är mycket rädd för honom, men jag är en kvinna nu och agerar därefter, så det är ju ingen ...

Av uppikamp - 21 december 2012 15:35

Vi har flyttat in på övre våningen i vårt nya hus. Det händer hela tiden en massa positiva saker i mitt liv och jag har det jättebra. MEN, ja ett stort men. Jag är nere, ingen livslust. Jag koncentrera mig väldigt mycket på det negativa i livet. Har ...

Av uppikamp - 20 november 2012 11:05

Jag vet inte.....min samtalsterapeut säger att jag alltid säger så när jag mår dåligt. Och det kan ju vara sant, de är ju så jag känner....JAG VET INTE, men jag mår dåligt, känns bara tomt i mig och jag känner mig så osäker just nu på vad jag ska tro...

Av uppikamp - 22 juni 2011 12:10

Sitter framför datorn och hör på musik. Borde egentligen göra annat, har så mkt att göra. Nååå de blir som det blir. Jag mår bra nu för tiden, tar medicin varje dag och de behöver jag allra helst nu när jag e gravid. Graviditeten går så otroligt br...

Av uppikamp - 19 mars 2011 22:26

Väntar barn med min pojkvän och allt känns så roligt och spännande, ser framemot att få barnet. Men samtidigt så är min kropp och mitt psyke så misshandlat att jag känner att jag inte orkar längre. Att kämpa emot varje dag. Ignorera ångesten som sätt...

Ovido - Quiz & Flashcards