Alla inlägg den 14 december 2009

Av uppikamp - 14 december 2009 01:08

Vad var det jag vågade: Jag vågade visa intresse, jag vågade känna efter.

Men jag vågade inte prata med honom, inte ens om ytliga saker.

Vad gjorde jag för fel, för fort frammåt? kanske

Eller så gjorde jag inget fel, jag är bara inte beredd för detta. Eller så behövde jag detta för att se var jag ligger.

Det som fick mig att bryta den onda cirkeln jag haft m att ha sex m killar, var att killen jag egentligen var förtjust i träffa en tjej. Då förstod jag, det är inte så här jag ville ha det, och det visste jag från början egentligen, men PTSD får mig att agera annorlunda. Så den jag sist haft sex med är den killen och det känns faktiskt mkt bra att det blev just så. Nu har jag inte haft alltså sex på länge och jag märker att läkningsprocessen funkar mkt bättre nu. Alltså det blev fel för mig när jag hade sex. Men märker att jag ha lätt att falla för det. Men jag ha bestämt mig, nej inge sex förrän jag lärt känna en kille mer och jag känner mer för honom.  De e så jag vill ha det!!! Då måste jag göra så.

Sedan ha jag börjat fundera att kanske alkoholintaget också gör en negativ inverkan på min läkningsprocess. Tänker därför prata med min kurator om det, och om så är fallet så är jag mer motiverad till att avstå, nu när jag ser hurdana framsteg jag gör när jag inte har sex. Om så är fallet så avstår jag ända till PTSD:en är borta. Det är det värt!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards