Direktlänk till inlägg 7 juli 2009

Mina föräldrar

Av uppikamp - 7 juli 2009 22:11

Jag har en gnagande oro inom kroppen, vet inte varför. Ikväll va jag hos mamma o pappa o hälsa på, och då märkte jag hur hjärtat börja slå hårt, ÅNGEST!!! Jag blir så ledsen, av min pappa, min älskade pappa som alltid stöttar mig. Men jag vet vad det är, och jag blir så irriterad att det ska behöva vara så här. Det är det, att pappa är så ledsen över att jag lämnat tron han är i. Men jag får stå ut med det, fast det är så jobbigt och se han ledsen, jag vill ju att han ska vara glad av att se mig, men ack inte idag. Men jag måste ändå leva som jag vill, och inte som han tror är bäst bara för att han är ledsen och tror att det går illa för mig. Hur skyddad var jag i den lilla församlingen, inte alls. Det hjälper inte, hur mycket regler man än har. Dessa människor som vill ont dom utnyttjar allt, dom vet hur dom ska manipulera människor. Till och med min skarpsynte pappa. Men som sagt, han anade ugglor i mossen, som han har sagt och som han lider utav, att han kunnat vara så blåögd och inte vilja tro att det kan vara så, det gör för ont när det kommer så nära på.

Visst känner jag besvikelse över att dom inte reagerade tidigare, men jag förstår ändå dom, och jag förlåter fast jag känner mig arg på samma gång. Men det är ändå inte så att dom bär skulden, för det är morfar som bär på all skuld, för det är han som gjort allt. Ändå tar alla andra på sig skulden, att dom inte sett, att dom inte insett, att dom förnekat det dom sett. Tänk att det ska vara så!!!!!

Jag är så ledsen att det ska behöva vara så här. Åsså mår jag illa av att se min lägenhet, jag tycker det ser bedrövligt här. Nej jag måste ta o städa lite, fast det går nog fort, för det brukar aldrig vara så mycket att röja som jag tycker att det är, känns som mer än vad det är.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av uppikamp - 12 mars 2013 23:30

Först sån ilska,sedan så ledsen,sedan ångest, sedan är det helt tomt..kan de vara gubben som påminner om min morfar som gräver fram gamla minnen. Flickan i mig är mycket rädd för honom, men jag är en kvinna nu och agerar därefter, så det är ju ingen ...

Av uppikamp - 21 december 2012 15:35

Vi har flyttat in på övre våningen i vårt nya hus. Det händer hela tiden en massa positiva saker i mitt liv och jag har det jättebra. MEN, ja ett stort men. Jag är nere, ingen livslust. Jag koncentrera mig väldigt mycket på det negativa i livet. Har ...

Av uppikamp - 20 november 2012 11:05

Jag vet inte.....min samtalsterapeut säger att jag alltid säger så när jag mår dåligt. Och det kan ju vara sant, de är ju så jag känner....JAG VET INTE, men jag mår dåligt, känns bara tomt i mig och jag känner mig så osäker just nu på vad jag ska tro...

Av uppikamp - 22 juni 2011 12:10

Sitter framför datorn och hör på musik. Borde egentligen göra annat, har så mkt att göra. Nååå de blir som det blir. Jag mår bra nu för tiden, tar medicin varje dag och de behöver jag allra helst nu när jag e gravid. Graviditeten går så otroligt br...

Av uppikamp - 19 mars 2011 22:26

Väntar barn med min pojkvän och allt känns så roligt och spännande, ser framemot att få barnet. Men samtidigt så är min kropp och mitt psyke så misshandlat att jag känner att jag inte orkar längre. Att kämpa emot varje dag. Ignorera ångesten som sätt...

Ovido - Quiz & Flashcards